|
©2011 magyarmuzeumok.hu Minden jog fenntartva. |
Hogyan vigyük a gyűjteményeket a múzeum falain túlra
Jim Richardson tanácsai
Szerző: Szeljak György | Forrás: | 2012-07-15 08:37:12
Jim Richardson az angol múzeumi élet egyik fenegyereke. 2000-ben alapította meg kulturális marketinggel, arculattervezéssel foglalkozó cégét a Sumot, és az évek során számos sikeres kulturális kampányt vezetett a szigetországban galériák, múzeumok, kulturális fesztiválok megbízásából. A cég találta ki például a tavalyi évben a The Hepworth Wakefield, Yorkshire új művészeti galériájának a nyitókampányát, a galériát kevesebb mint öt hét alatt százezren látogatták meg. Emellett rendszeresen ír a The Art Newspaper, Arts Professional, Museums Journal, Museum Practice, Museum ID and Heritage 365 magazinokba, és alapítója a kulturális szektor technológiai és szemléleti megújítását, a társadalmi média szerepét ösztönző MuseumNext konferenciasorozatnak.
SumoJim a MuseumNext honlapján publikálja provokatív, olykor kissé leegyszerűsítő, de lényegre tapintó vitaindítóit, leírja például, hogy miért olyan szörnyű a legtöbb múzeumi honlap, vagy éppen mit tanulhatnak a múzeumok National Geographic Society-től. Legújabb bejegyzésében arról elmélkedik, miként teremthetünk igényt a múzeumok látogatásához, és egy személyes történettel kezdi:
„Angliában, amikor gyermek voltam, négy TV
Ez nem csak azt jelenti, hogy a múzeumok invesztáljanak minél többet technológiai fejlesztésekbe (bár Richardson szerint ez a dolog kulcsa), hanem újra kell gondolni a nyitva tartási időt, és a gyűjteményt a múzeum falain kívülre kell vinni.
Végül pontokba szedve néhány javaslattal is előáll:
- Vegyél ki egy üres boltot egy bevásárlóközpontban, és vidd el a múzeumodat azokhoz az emberekhez, akik sosem áldoznának időt múzeumok látogatására.
- Nyiss későn, így az emberek munka után is meglátogathatnak.
- Növeld a digitális kapacitásodat (technológia és szakemberek), használd a webet és az applikációs szoftvereket, hogy a hét 24 órájában nyitva legyél.
- Mutasd meg a gyűjteményedet alkalmazásprogramozási felületen (API) keresztül, így másoknak is lehetőséget teremtesz arra, megoszthassák az értékeidet.
- Használj szabad csatornákat, úgy mint a Facebook, YouTube, Vimeo, Twitter, Pinterest.
Aki vitázni akar vele, itt megteheti.
Fotó: MuseumNext, wikipédia
Kapcsolódó cikkek:
Cimkék: