©2011 magyarmuzeumok.hu Minden jog fenntartva.

Hogyan vigyük a gyűjteményeket a múzeum falain túlra


Jim Richardson tanácsai

Szerző: Szeljak György | Forrás: | 2012-07-15 08:37:12

Jim Richardson az angol múzeumi élet egyik fenegyereke. 2000-ben alapította meg kulturális marketinggel, arculattervezéssel foglalkozó cégét a Sumot, és az évek során számos sikeres kulturális kampányt vezetett a szigetországban galériák, múzeumok, kulturális fesztiválok megbízásából. A cég találta ki például a tavalyi évben a The Hepworth Wakefield, Yorkshire új művészeti galériájának a nyitókampányát, a galériát kevesebb mint öt hét alatt százezren látogatták meg. Emellett rendszeresen ír a The Art Newspaper, Arts Professional, Museums Journal, Museum Practice, Museum ID and Heritage 365 magazinokba, és alapítója a kulturális szektor technológiai és szemléleti megújítását, a társadalmi média szerepét ösztönző MuseumNext konferenciasorozatnak.

SumoJim a MuseumNext honlapján publikálja provokatív, olykor kissé leegyszerűsítő, de lényegre tapintó vitaindítóit, leírja például, hogy miért olyan szörnyű a legtöbb múzeumi honlap, vagy éppen mit tanulhatnak a múzeumok National Geographic Society-től. Legújabb bejegyzésében arról elmélkedik, miként teremthetünk igényt a múzeumok látogatásához, és egy személyes történettel kezdi:

„Angliában, amikor gyermek voltam, négy TV

Ez nem csak azt jelenti, hogy a múzeumok invesztáljanak minél többet technológiai fejlesztésekbe (bár Richardson szerint ez a dolog kulcsa), hanem újra kell gondolni a nyitva tartási időt, és a gyűjteményt a múzeum falain kívülre kell vinni.

Végül pontokba szedve néhány javaslattal is előáll:

- Vegyél ki egy üres boltot egy bevásárlóközpontban, és vidd el a múzeumodat azokhoz az emberekhez, akik sosem áldoznának időt múzeumok látogatására.

- Nyiss későn, így az emberek munka után is meglátogathatnak.

- Növeld a digitális kapacitásodat (technológia és szakemberek), használd a webet és az applikációs szoftvereket, hogy a hét 24 órájában nyitva legyél.

- Mutasd meg a gyűjteményedet alkalmazásprogramozási felületen (API) keresztül, így másoknak is lehetőséget teremtesz arra, megoszthassák az értékeidet.

- Használj szabad csatornákat, úgy mint a Facebook, YouTube, Vimeo, Twitter, Pinterest.

Aki vitázni akar vele, itt megteheti.

Fotó: MuseumNext, wikipédia

Kapcsolódó cikkek:

Cimkék:

    Muzeumok.hu Rss betöltése...