Kondor Béla: A Katasztrófa I-XIX. sorozatból. A művész műterme, amely témaként, a művész otthonaként, illetve a műalkotás létrejöttének eredendő helyszíneként a késő reneszánsztól kezdve állt a művészi figyelem középpontjában,
az 1960-as és 70-es évek Magyarországán, majd a későbbi évtizedekben is különleges jelentéssel és jelentőséggel bírt. Egyszerre volt a művészi kísérletezés legtermészetesebb közege, a művészi kreativitás fókuszpontja, a MŰ megszületésének és létrehozásának titokzatos helye. A műterem sokszor volt menedék, magánrítusok, szertartások színpada, a művész jelenléte által „megszentelt” hely, s ugyanakkor mindennapi létezésének közege, csigahéj, amely elválaszthatatlanul hozzánőtt lakójához.
|
Magyar Nemzeti Galéria |
(0) |
Az Erimtan Múzeum Ankarában
Baselitz. Újrajátszott múlt
A lengyel ulánusok a Jósa András Múzeumban
Utolsó felvonás. IV. Károly király koronázása – 1916 a Magyar Nemzeti Múzeumban
Gésák a Duna-parton. A japán kultúra hatása a magyar művészetre
|
Villágmodellek az MNG-ben 4
|