|
©2011 magyarmuzeumok.hu Minden jog fenntartva. |
A nyitott múzeum felé
Sok szó esik, különösen az utóbbi években a nyitott múzeumról. Hívjuk közérthetőnek, demokratikusnak, ügyfélorientáltnak, látogató- és felhasználóbarátnak is, bár utóbbi kifejezéseket még a nemzetközi szakirodalom is csak óvatosan használja.
Szerző: Vásárhelyi Tamás | Forrás: | 2009-05-29 21:11:29
A kulturális fogyasztók ugyanúgy fogyasztanak, mint az egyebeket fogyasztók, és miután lassanként a kultúra is a piaci viszonyok közepette találta magát, elkezdődött a piaci harc. Mintha a színház ügyesebb lett volna, mint a többiek, a nézőszámok a régi időket idézik. Mintha a sokak által elparentált könyvkiadás is feltámadt volna halottaiból. A mozi, multiplexként és más módokon csalogatva a nézőket - akik most már nyugodtan összekólázhatják a székeket, és pattogatott kukoricával szórhatják fel a padlószőnyeget -, hihetetlen árakon kínálja az amerikai hatásvadász filmeket (és néha az igényeseket is).
Kapcsolódó cikkek:
Cimkék:
múzeumi marketing, múzeumi stratégia