Egy nyelvet beszélünk a látogatókkal?
	KÉPZÉSI FELHÍVÁS
	Akik szeretnék hatékonyabbá tenni múzeumuk kommunikációját, még 2015. május 5-ig jelentkezhetnek a MOKK tanfolyamára!
	
	
		
			
				| Magyar Múzeumok Online | 
				2014-04-28 22:18 | 
			
		
	 
	
	
		
		A legtöbb múzeum költségvetéséből csak minimális összegeket tud kommunikációra fordítani, ezért különösen fontos számukra, hogy minden egyes kommunikációra elköltött forint többszörösen megtérüljön.

Hogyan tudja a múzeum többmilliós reklámkampányok nélkül üzenetét úgy eljuttatni a célcsoportjaihoz, hogy látogatóvá váljanak?
S ha már egyszer becsábítottuk a látogatókat a múzeumba, mivel lehet rávenni őket, hogy visszatérő vendégeink legyenek?
Mire világítanak rá a látogatói elégedettségvizsgálatok, és hogyan tud egy szakember a látogatók fejével gondolkodni, és egyáltalán miért van erre szükség?
Hogyan lehet hatékony online marketinget végezni, ha elavult a múzeum honlapja és nincs pénz a megújítására?
Mindezekre a kérdésekre választ kaphat a Múzeumi Oktatási és Képzési Központ Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában című akkreditált továbbképzésén.
A képzés segítséget nyújt a korszerű, látogatottságot növelő múzeumi kommunikáció kialakításához. A külföldi és hazai múzeumok sikeres stratégiáit tanulmányozva mutatja be a közönség megszólításának hatékony eszközeit. A tanfolyam előadásai áttekintik a nemzetközi és hazai marketing és kommunikációs trendeket, bemutatják, hogyan lehet a kommunikációban érvényesíteni a felmerülő szakmai és gazdasági szempontokat.
S hogy a fentieken kívül milyen gyakorlati haszna lehet még a képzésnek, arra a képzés korábbi hallgatóinak beszámolói világítanak rá a leghitelesebben.  Az egyik képzési résztvevő a frissen szerzett tudását az újonnan elkészült múzeumi honlap működtetésénél, valamint múzeumpedagógiai feladatlapok és foglalkozások kidolgozásánál kamatoztatta, - ez szó szerin értendő -, hiszen a múzeuma ezáltal eredményesen szerepelt egy TÁMOP pályázaton. Egy másik hallgató a tanfolyam által inspirálva a múzeum közönségkapcsolati csoportjával összefogva indított el egy sikeres programot. Többen hasznosították a megszerzett tudásukat a múzeum kommunikációs és marketing tervének kidolgozásánál.
Többeknek a képzést követően sikerült továbbfejleszteniük intézményük belső kommunikációját, mások pedig a látogatói visszacsatolás rendszerét fejlesztették professzionális szintre.
Egy könyvtárosként dolgozó hallgató arról számolt be, hogy egy speciális látogatócsoporttal való kommunikációs szituációt oldott meg sikeresen, egy múzeumi vezetőnek pedig a helyi együttműködő partnerek és szponzorok bevonásában segített a képzésen tanultak alkalmazása.
Első ránézésre eléggé különböző kezdeményezések, de mégis van bennük valami közös. Mindegyik projekt esetében ott munkált az a szemléletmód vagy konkrét tudás, amely a Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában című képzés hatására kristályosodott ki az ötletgazdák fejében. A beszámolókról további részletek a MOKK honlapján olvashatók.
Mindazok, akik szeretnék hatékonyabbá tenni múzeumuk kommunikációját, 2015. május 5-ig jelentkezhetnek a Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában című 60 órás akkreditált tanfolyamra, amelyet 2014. május 27 – június 20. között szervez a MOKK.
A képzéssel kapcsolatban érdeklődni Elsik Edinánál lehet 
E-mail cím: elsik.edina@sznm.hu, 
Telefon: 26/502-590 és 06-30/411-4933.