Válasz a Nyugati pályaudvar, mint helyszín felvetésre

LIGET PROJEKT

Baán László szerint nem váltaná ki a Liget Budapest projektet, és drágább lenne annak egyes elemeit a Nyugati pályaudvar mögött felépíteni, a Liget program azonban kiegészülhetne egy Nyugati melletti zöld sávval.

MTI 2015-10-09 12:09
Cikk küldése e-mail:

Baán László az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében felidézte: egy keddi cikkében a Népszabadság vetette fel, hogy Demján Sándor a Nyugati pályaudvar melletti, egykor kormányzati negyednek szánt területre vinné a Liget Budapest projektet, ám a miniszteri biztos szerint a lap "teljesen abszurd következtetéseket vont le" a tízéves koncepció kapcsán.
A közlemény emlékeztet arra, hogy a Demján-csoport szerdai közleményében jelezte: ugyan örülnek a rozsdaövezeti terület esetleges rendbetételének, de az ötlet nem tőlük származik. Másfelől sem Demján Sándor, sem más nagyvállalkozó nem vihetne az egykor kormányzati negyednek szánt vasúti területre semmit, ugyanis az állami tulajdon - hangsúlyozza a kommüniké.
Baán László szerint a legsúlyosabb tévedés azt állítani, hogy ez az egykor tervezett kormányzati negyed helyére kerülő fejlesztés kiváltaná a Liget projektet, ráadásul még fele annyiba sem kerülne.
"A Nyugati pályaudvar vágányai melletti és/vagy fölötti helyen hogyan +váltódna ki+ az Állatkert fejlesztése, a Közlekedési Múzeum történeti épületének újjáépítése, a Vajdahunyadvár és a Szépművészeti Múzeum felújítása s legfőképpen magának a városligeti parknak a teljes megújítása?" - teszi fel a kérdést a miniszteri biztos.
Baán László kiemelte: a Liget projektnek csupán néhány elemét lehetne megvalósítani a Nyugati mellett, ám a Városligetnél jóval drágábban, ugyanis ezen a vasúti területen rendkívül jelentős talajcsere szükséges a súlyos szennyezettség miatt.
Ehhez ráadásul a vasúti forgalom teljes megszüntetésére (ami egy vadonatúj pályaudvar felépítését és költségeit jelenti) vagy pedig a vasúti pályák részbeni felszámolására és maradék részük betonszerkezettel történő lefedésére lenne szükség. "Ez utóbbi azon túl, hogy szintén nem olcsóbb megoldás a városligeti fejlesztésnél, legfeljebb a Westend bevásárlóközpont tetején megvalósítotthoz hasonló karakterű, korlátozott zöldfelületeket hozna létre, szemben a Liget projekt teljes értékű, földfelszínen történő, több tízezer négyzetméternyi zöldfelület-bővítésével" - áll a közleményben.
Baán László szerint ezért teljesen abszurd egy a Városliget fejlesztését kiváltó és azt olcsóbban megvalósító Nyugati projektről beszélni, megfontolandó azonban ennek a rozsdaövezetnek a Nyugatit a Ligettel összekötő zöldsávvá alakítása.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtöki sajtótájékoztatóján közölte: a kormány vizsgálja annak lehetőségét, hogy a Nyugati pályaudvar és a Liget projekt közötti szakaszon új, nagy méretű zöldterület jöjjön létre Budapest közepén.

Mégis a Nyugati pályaudvar?

LIGET PROJEKT

A Demján-csoport egy kedden megjelent cikkre reagál, melyben a múzeumi negyed lehetséges helyszíneként felmerült a Nyugati pályaudvar, Podmaniczky utca és Dózsa György út által határolt terület.

2015. október 10. MTI

Liget Budapest Projekt

TERVEK

Közel félezer pályamű érkezett a világ minden részéből a Városligetben felépítendő múzeumi épületekre kiírt nyílt nemzetközi építészeti tervpályázatra.

2014. május 05. Magyar Múzeumok Online

Múzeumi negyed

Június végéig kell előkészíteni a tervpályázatot

Június végére kell előkészítenie az új nemzeti közgyűjteményi épületegyüttes nemzetközi tervpályázatát az Emberi Erőforrások Minisztériumának – olvasható a szerdai Magyar Közlönyben közzétett...

2013. január 01. MTI
 
Az Erimtan Múzeum Ankarában
 
Baselitz. Újrajátszott múlt
    Muzeumok.hu Rss betöltése...