A múzeumok között is van márkaverseny

BRAND

A GfK Hungária Piackutató Intézet és a Superbrands Magyarország a múzeumokat is vizsgálta.

MTI 2013-10-02 09:55
Cikk küldése e-mail:

A múzeumok, színházak, egyetemek között is létezik márkaverseny, közöttük a legnépszerűbbek a Szépművészeti Múzeum, az ELTE, a Vígszínház, és a Budapesti Operettszínház - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Superbrands Magyarország közös kutatásából.

Fotó: Wikipedia

 

A 800 ember megkérdezésével elvégzett reprezentatív kutatás során 800 márkához gyűjtöttek adatokat egyebek között arról, hogy milyen iparágban versenyez az adott márka, vagy milyen régóta van a piacon. Azok a márkák, amelyek tavaly elnyerték a Superbrands díjat - a Szépművészeti Múzeum 2007 óta viseli a címet - átlagosan 5,5 százalékkal magasabb ismertséggel rendelkeznek, mint amelyek nem szerezték meg ezt a független szakértői bizottság által évente odaítélt védjegyet.

A kutatás szerint a nem klasszikus marketinget használó, de országos márkák, mint például a Szépművészeti Múzeum, az egyetemek közül az ELTE és az olyan népszerű színházak, mint a Vígszínház vagy a Budapesti Operettszínház a legismertebbek. Mindez arra utal, hogy a sajtómegjelenésekre nekik is érdemes odafigyelni - idézi a közlemény Sugatagi Gábort, a GfK Hungária Senior tanácsadóját.

Az élelmiszer vagy a kozmetikai márkák ismertebbek más piacokon tevékenykedő márkákhoz képest. A legalacsonyabb átlagos ismertséggel bíró iparághoz képest a kozmetikai márkák átlagosan 15 százalékos, míg az élelmiszer márkák átlagosan 10 százalékos ismertségi előnnyel rendelkeznek. A közműcégek piacán kevés márka van jelen, de ezekkel a fogyasztó nap mint nap találkozik, ezért nem meglepő, hogy közműcégek - mint például az ELMŰ - átlagosan 19 százalékos ismertségi előnnyel bírnak - mutat rá a közlemény.

A tulajdonosi háttér szempontjából háromféle márkát különböztetett meg a GfK: nemzetközi, magyar és olyan hazai márkákat, amelyek már külföldi háttérrel rendelkeznek. Ezutóbbi csoportba a hosszú tradícióval rendelkező, elsősorban élelmiszermárkák tartoznak, mint például a Boci és a Pöttyös. Az ebbe a csoportba tartozó márkák átlagosan 21 százalékkal magasabb ismertséget tudtak elérni, mint a tisztán magyar vagy tisztán nemzetközi márkák - ismerteti a piackutató.

Budapest színesíti Barcelonát

ÓRIÁSMOLINÓ

Barcelonában mutatkoznak be a Szépművészeti Múzeum és a Nemzeti Galéria remekművei

2013. október 10. MTI

200 millió a Szépműnek és a Galériának

REKONSTRUKCIÓ

Megújulhatnak a Szépművészeti Múzeum és a Nemzeti Galéria épületei, valamint kiállítóterei, a kormány ugyanis 200 millió forintot csoportosított át erre a célra.

2013. április 04. MTI

Hogy mérhetjük a művészeti múzeumok teljesítményét?

ELEMZÉS

A Ludwig Múzeum, a Szépművészeti Múzeum és a Magyar Nemzeti Galéria teljesítményét vetettük össze az EMMI értékelése alapján.

2013. május 05. Berényi Marianna
 
Az Erimtan Múzeum Ankarában
 
Baselitz. Újrajátszott múlt
    Muzeumok.hu Rss betöltése...