Múzeumba megy a BKF
EGYÜTTMŰKÖDÉS
A Szépművészeti Múzeum és a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) stratégiai megállapodásának ünnepélyes aláírására került sor 2015. június 18-án a Magyar Nemzeti Galériában.
Magyar Múzeumok Online |
2015-06-25 10:24 |
A megállapodást a Múzeum részéről Baán László főigazgató, a BKF részéről pedig Vass László rektor írta alá.
Az együttműködés előzményeként 2008-ban indította a BKF a Szépművészeti Múzeum támogatásával Arts and business szakirányú továbbképzését, amelynek célja, hogy olyan szakemberek hagyják el a főiskola padjait, akik megtalálják a kapcsolatot a forprofit és a nonprofit vállalatok között és támogatni képesek a kultúrát.
„A jelenlegi megállapodás során a korábbi közös munkára építve a cél képzési, innovációs, kutatás-fejlesztési, pályázatszervezési és egyéb szakmai programok megvalósítása. A Múzeum tervei olyan progresszív szellemiséget jelentenek, mely messze túlmutat a hagyományos múzeumi feladatkörön. Az elkövetkező évek múzeumfejlesztése olyan új, az eddigiektől eltérő múzeumi feladatokat jelent majd, amelyhez szükség van a kulturális terület innovatív partnereire. A Főiskolával létrejött megállapodás elősegíti a megújulás lehetőségét, új prezentációs és kommunikációs elemek tervezésével”- fejtette ki Vass László, a BKF rektora.
Mint ahogy Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója fogalmazott: „A Múzeum nagy múltra visszatekintő kultúramegőrző és -közvetítő tevékenységét ötvözve a Főiskola egyre növekvő – nemzetközi elemekkel is folyamatosan bővülő – gyakorlatorientált képzési palettájával, a nemzeti és egyetemes kulturális értékek megőrzéséhez kapcsolódó szakmai tevékenység fejlesztése és szakember-utánpótlása is könnyebben megvalósítható.”
A korszerű technológiák művészeti és kulturális célú felhasználására irányuló „Hazavihető múzeum” projekt keretében interaktív, multimédiás eszközök felhasználásával, a technológiai ipar kiemelkedő képviselőinek bevonásával, innovatív virtuális megoldások fejlesztésével – a múzeum modern társadalomban betöltött meghatározó értékőrző szerepének hangsúlyozása mellett – az információáramlás, a technika és a kultúra összekapcsolását tűzik ki célul.
Emellett a tervek között szerepel egy, a hallgatók kreatív energiáinak hasznosításán alapuló ún. Tech LAB létrehozása, amely a média design, a film, az animáció, az építészet, a grafika és a digitális műfajok területén, valamint más kapcsolódó területeken tesz ajánlásokat és old meg feladatokat a Múzeum érdekében. A LAB a tervek szerint workshopok szervezésével, szakmai mentorprogram bevezetésével, belső pályázatok meghirdetésével ad lehetőséget a különböző művészeti ágakban tevékenykedő alkotócsoportok kibontakozására.
A két intézmény felelősséget érez a diplomás fiatalok jövőjéért, a magyar kultúra, a művészeti és művészetközvetítő képzés és szakma színvonalának megőrzéséért, ezért ennek érdekében – korábbi sikeres szakmai kapcsolatuk folytatásaként és megerősítéseként – hosszú távon, közös stratégiai elvek mentén kívánnak együttműködni.
A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskoláról
A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Magyarország legnagyobb művészeti képzési portfolióval rendelkező felsőoktatási intézménye. A BKF-en 2 karon, 4 fő képzési területen (kommunikáció, üzlet, turizmus, művészet) folyik képzés. A folyamatosan bővülő magyar és angol nyelvű képzési kínálatban jelenleg 31 alapszak, 15 mesterszak, 27 szakirányú továbbképzés, és 13 felsőoktatási szakképzés közül válogathatnak a főiskola iránt érdeklődők. A BKF-nek jelenleg több mint 7000 hallgatója van, akik 2011-től már nemcsak a fővárosban, hanem Hódmezővásárhelyen, a főiskola Regionális Tudásközpontjában is folytathatják tanulmányaikat. Az intézmény 2001 óta meghatározó és folyamatosan növekvő szereplője a hazai felsőoktatásnak. Képességfejlesztő tréningrendszere egyedülálló itthon. Tevékenysége elismeréseként 2011-ben és 2012-ben is elnyerte a Superbrands védjegyet. A BKF jelenleg 73 külföldi intézménnyel tart fent partneri kapcsolatot 27 országban. A 2009-ben indult művészeti képzéseken jelenleg 12 alap- és 8 mesterszak közül választhatnak a leendő hallgatók. A Művészeti képzések partnere többek között a Walt Disney Company, az Europa Design Hungary Zrt., Nanushka, az Origo Film Studio, a Lengyel Intézet, az Iparművészeti Múzeum, az MTVA.