PIM-KINCS-TÁR(S)

Játékos tanulás a Petőfi Irodalmi Múzeumban

Kik azok a PIMasz tintászok? Milyen titkokat rejt Petőfi utazóládája? A Petőfi Irodalmi Múzeum olyan múzeumpedagógiai portfoliót állított össze és valósított meg, amely hosszú távon átalakítja, és érdemben megváltoztatja az iskola és a múzeum kapcsolatát.

Bárd Edit 2012-01-06 08:30
Cikk küldése e-mail:

A TÁMOP-3.2.11/10-1/KMR-2010-0030 pályázat keretében megvalósult PIM-KINCS-TÁR(S) projekt keretében három korosztály számára dolgoztak ki egyedi, a múzeum új állandó kiállítására épülő tematikus foglalkozás-sorozatokat a múzeumpedagógusok. Az óvodások A láda titka című témanap keretében a reformkor művelődéstörténetével ismerkedhettek játékos formában. Az általános iskolások az Arcostársak, a gimnazisták a Múltcsempészek témanapok során az életkori sajátosságaiknak megfelelő módon, drámapedagógiai módszerekkel és az új állandó kiállítás interaktív elemeinek alkalmazásával mélyíthették az iskolai irodalom-oktatás során szerzett tudásukat, alakíthatták a magukkal hozott Petőfi-képet. A résztvevő gyerekek aktív munka során, a témanapokhoz kidolgozott oktatási segédanyagok segítségével gyarapíthatták ismereteiket, a program végén pedig a maguk gyűjtötte vagy alkotta anyagokból elkészítették saját Petőfi-kiállításukat, melyet ünnepélyes keretek között nyitottak meg.

 

"Ő addig subáján a fűben heverész."- Arcostársaink rendhagyó kiállításmegnyitója
Bűnös vagy ártatlan? - a bírói testület tanácskozása Petőfi Sándor ügyében

 

Az Irodalmi (c)irkálók tehetséggondozó szakkör tagjai Zalán Tibor költő szakértő támogatásával kreatív írás feladatokat oldottak meg, alkotásaikat pedig a projekt keretében elkészült online blog-felületen oszthatták meg. Szintén itt olvashatók a PIMasz tintászok csapat munkái is, akik az újságírás alapjait, majd mesterfogásait sajátíthatták el a program során.

 

"Az vagy nekem..."- Szonettírás közben az
Irodalmi (c)irkálók
Nyomozz velünk! - PIMasz Tintászok a könyvárban

 

A projekt egyik eleme kifejezetten hátrányos helyzetű, vidéki iskolák diákjai számára készült. Ők a Petőfi Irodalmi Múzeum kiállításai mellett más budapesti és vidéki kulturális helyszínekre is ellátogattak, ahová a pályázati támogatás nélkül nem juthattak volna el.

 

A projekt eddigi ideje alatt a PIM 14 oktatási intézménnyel együttműködve 656 diák számára 203 foglalkozást tartott; ez összesen 2388 tanulási alkalmat eredményezett. A pályázat első évének leteltével azonban nem ér véget a projekt. A Múzeum a program alatt fejlesztett múzeumpedagógiai foglalkozásokat az elkövetkező években is elérhetővé teszi az iskolai és óvodai csoportok számára.

 

A 2011. december 5-i projektzáró rendezvény alkalmából készült rövid összefoglaló videóink között megtekinthető.

Köszönet Bujtor Annának a kiváló képekért és a képaláírásokért.

Kulisszatitkok a Károlyi-palotából

Készül a PIM Petőfi-kiállítása

Már épül a Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) új Petőfi-kiállítása. A szeptember 21-én nyíló tárlat két teremmel bővül a korábbi állandó kiállításhoz képest, és számos technikai újdonsággal...

2011. szeptember 09. MTI

Egy belvárosi legenda

Vasárnapi séta a Károlyi-palotában

Minden épületnek s a valaha benne lakóknak saját történetük van, intim s kevésbé intim történetük. Mi, városlakók pedig kíváncsiak vagyunk. Kik laktak a házban? Mikor épült? Miért ilyen díszes?...

2011. március 03. T. Ridovics Anna

1078 gyerek, 133 foglalkozás, 3696 egyenkénti belépés

Oktatási program Kaposváron

A Somogy Megyei Múzeumok Igazgatósága két kaposvári és egy városkörnyéki iskolával kötött megállapodást, hogy korszerű oktatótereit az ő segítségükkel lakják be.

2011. augusztus 08. Őszi Zoltán
 
Az Erimtan Múzeum Ankarában
 
Baselitz. Újrajátszott múlt
    Muzeumok.hu Rss betöltése...