PIM-KINCS-TÁR(S)
Játékos tanulás a Petőfi Irodalmi Múzeumban
Kik azok a PIMasz tintászok? Milyen titkokat rejt Petőfi utazóládája? A Petőfi Irodalmi Múzeum olyan múzeumpedagógiai portfoliót állított össze és valósított meg, amely hosszú távon átalakítja, és érdemben megváltoztatja az iskola és a múzeum kapcsolatát.
Bárd Edit |
2012-01-06 08:30 |
A TÁMOP-3.2.11/10-1/KMR-2010-0030 pályázat keretében megvalósult PIM-KINCS-TÁR(S) projekt keretében három korosztály számára dolgoztak ki egyedi, a múzeum új állandó kiállítására épülő tematikus foglalkozás-sorozatokat a múzeumpedagógusok. Az óvodások A láda titka című témanap keretében a reformkor művelődéstörténetével ismerkedhettek játékos formában. Az általános iskolások az Arcostársak, a gimnazisták a Múltcsempészek témanapok során az életkori sajátosságaiknak megfelelő módon, drámapedagógiai módszerekkel és az új állandó kiállítás interaktív elemeinek alkalmazásával mélyíthették az iskolai irodalom-oktatás során szerzett tudásukat, alakíthatták a magukkal hozott Petőfi-képet. A résztvevő gyerekek aktív munka során, a témanapokhoz kidolgozott oktatási segédanyagok segítségével gyarapíthatták ismereteiket, a program végén pedig a maguk gyűjtötte vagy alkotta anyagokból elkészítették saját Petőfi-kiállításukat, melyet ünnepélyes keretek között nyitottak meg.
 |
 |
"Ő addig subáján a fűben heverész."- Arcostársaink rendhagyó kiállításmegnyitója |
Bűnös vagy ártatlan? - a bírói testület tanácskozása Petőfi Sándor ügyében |
Az Irodalmi (c)irkálók tehetséggondozó szakkör tagjai Zalán Tibor költő szakértő támogatásával kreatív írás feladatokat oldottak meg, alkotásaikat pedig a projekt keretében elkészült online blog-felületen oszthatták meg. Szintén itt olvashatók a PIMasz tintászok csapat munkái is, akik az újságírás alapjait, majd mesterfogásait sajátíthatták el a program során.
 |
 |
"Az vagy nekem..."- Szonettírás közben azIrodalmi (c)irkálók |
Nyomozz velünk! - PIMasz Tintászok a könyvárban |
A projekt egyik eleme kifejezetten hátrányos helyzetű, vidéki iskolák diákjai számára készült. Ők a Petőfi Irodalmi Múzeum kiállításai mellett más budapesti és vidéki kulturális helyszínekre is ellátogattak, ahová a pályázati támogatás nélkül nem juthattak volna el.
A projekt eddigi ideje alatt a PIM 14 oktatási intézménnyel együttműködve 656 diák számára 203 foglalkozást tartott; ez összesen 2388 tanulási alkalmat eredményezett. A pályázat első évének leteltével azonban nem ér véget a projekt. A Múzeum a program alatt fejlesztett múzeumpedagógiai foglalkozásokat az elkövetkező években is elérhetővé teszi az iskolai és óvodai csoportok számára.
A 2011. december 5-i projektzáró rendezvény alkalmából készült rövid összefoglaló videóink között megtekinthető.
Köszönet Bujtor Annának a kiváló képekért és a képaláírásokért.