Célkeresztben a felnőtt látogató

KONFERENCIA

A felnőtt korosztálynak szóló jó gyakorlatok és az új trendek bemutatása, valamint a felnőtt tanítás-tanulás lehetőségeinek számba vétele a célja a Paksi Képtár hétfőn kezdődő konferenciáján.

MTI 2016-04-03 08:46
Cikk küldése e-mail:

Habár a közgyűjtemények, múzeumok jellemzően nem alkalmaznak andragógiai szakembert, munkájukban egyre nagyobb teret nyer a felnőttek tanítása, foglalkoztatása, a felnőttképzés "beszivárgott" a múzeumokba - fogalmazott Sinkó István művész-tanár, a Paksi Képtár Felnőttoktatás és múzeum - az andragógia helye és szerepe a közgyűjtemények világában című országos andragógiai konferenciájának egyik ötletgazdája és előadója.

 

Maga az andragógia - különösen hazánkban - nem tartozik a nagy múltú tudományok közé, a társadalom öregedésével azonban egyre nagyobb teret nyer - vázolta a képzőművész. Mint az MTI-nek elmondta, a téma újszerűségét jelzi, hogy országos múzeumandragógiai konferenciát eddig csupán négy ízben tartottak az andragógiai oktatásban élenjáró Pécsi Tudományegyetem közreműködésével.

Sinkó István szerint az, hogy a paksi szakmai programra több mint száztízen regisztráltak az ország és a szakma számos szegmenséből, alátámasztja a téma időszerűségét. Arra is kitért, hogy számos jó gyakorlat van arra, hogy kifejezetten felnőtteket hogyan vonjanak be a múzeumok tárlatainak megismerésébe, vagy akár a képzőművészeti képzésbe, de a paksi konferencián újabb ilyen kísérleteket, programokat ismerhet meg a résztvevő szakmai közönség.

Sinkó István maga is előadást tart a Magyar Nemzeti Galériában működő GYIK Műhely keretében általa vezetett felnőtt képzőművész körben szerzett tapasztalatokról. Szó esik még az Emberi Erőforrások Minisztériumának a múzeumokról mint az egész életen át tartó tanulás helyszíneiről alkotott elképzeléseiről, a Múzeumi Oktatási és Képzési Központ felnőttképzési projektjeiről, az aktív időskorúak múzeumban végzett önkéntes tevékenységéről, illetve arról, hogy miként működhet a múzeum mint fiatal felnőttek közösségi színtere.

A program célja, hogy a múzeumi szakemberek, képzőművészek és programszervezők bemutassák tapasztalataikat az egész életen át tartó tanulás és a múzeumi kultúraközvetítés kapcsolódási pontjairól, bemutassák a jó gyakorlatok mellett a legújabb trendeket és tendenciákat, elméleti kutatók, egyetemi munkatársak pedig segítsék továbbgondolni az andragógia múzeumpedagógiai szegmenseit, valamint a résztvevőkkel közösen térképezzék fel a fejlődés és fejlesztések lehetséges irányvonalait.

Jogodban áll: tanulni!

Generációk együtt tanulnak a Herman Ottó Múzeumban

A múzeumandragógia azokat a törvényszerűségeket igyekszik feltárni, amelyek intézményes vagy intézményen kívüli múzeumi keretek között hatékonyabbá tehetik a felnőttek és felnőtt közösségek számára "az élet...

2009. november 11. Kurta Mihály

Múzeum-gondoskodás felnőtt módra

Tanulmánykötet

„A múzeumandragógia a múzeumok, a muzeális jellegű intézmények, civil közösségek, a kulturális örökség védelmével, őrzésével megbízott szervezetek felnőttképzési, felnőttoktatási, felnőttnevelési...

2012. június 06. Magyar Múzeumok Online

Múzeumandragógiai konferencia lesz!

TANÁCSKOZÁS

2015. március 31-ig jelentkezhetünk a Pécsen megrendezésre kerülő Országos Múzeumandragógiai Konferenciára!

2015. március 03. Pulszky Társaság – MME
 
Az Erimtan Múzeum Ankarában
 
Baselitz. Újrajátszott múlt
    Muzeumok.hu Rss betöltése...