2 az 1-ben: megújult a MOKK kommunikációs képzése
KÉPZÉS
Hogyan küzdjünk meg a múzeumi kommunikáció kihívásaival? A MOKK megújult képzése naprakész válaszokat kínál.
Nagy Magdolna |
2015-03-04 13:45 |
A digitális világ robbanásszerű fejlődése gyökeresen átalakította a kommunikációs formákat. Míg a Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ kommunikációs képzésének elindításakor, 2010-ben 2,8 millió internet előfizetés volt Magyarországon, addig 2014-re ez a szám már elérte a 6,8 milliót (KSH). Az okostelefonok terjedése még ennél is dinamikusabb képet mutat: a készülékek száma négy év alatt megtriplázódott, a 2010-es 100 ezer darabról 2014-re 3 millió darabra nőtt.
A 2010-ben még hatékonynak számító nyomtatott sajtómegjelenések dobogós helyét mára már elhódította az elektronikus média, ezen belül is kiemelt jelentőséggel bír a közösségi média, melynek használata drámai módon kibővült: míg a Facebook-ot 2010-ben a lakosságnak még „csak” 31%-a használta, addig 2014-ben 85%-ra nőtt az arány. 2010-ben a virtuális kiállítások még különlegességnek számítottak Magyarországon, és a kiállításokhoz egyáltalán nem készítettek mobil applikációkat. 2015-re a QR-kód használata a kiállításokban szinte kötelező trenddé vált, és egyre bővül azon kiállításoknak a köre is, amelyek már külön microsite-on jelennek meg.
A Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ által szervezett képzések eredményességének egyik kulcsa a folyamatos megújulás. Az oktatók előadásaikba beépítik a témájukhoz kapcsolódó aktualitásokat, a képzésfejlesztők pedig a hallgatói igények és visszajelzések mellett az adott területen történő változásokat is figyelemmel kísérik, és további releváns területekkel gazdagítják a tanfolyam tartalmát. A kommunikáció világára jellemző kortárs tendenciákat és a felhasználói igényeket szem előtt tartva idén több új témakörrel és előadóval bővítettük a Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában című 60 órás akkreditált képzésünket.
Forrásteremtés? Visszük a bankot!
A múzeum az állami támogatáson, a jegybevételeken és a pályázati forrásokon kívül támogatáshoz juthat egyéni és céges szponzoroktól, a fenntartótól, a helyi közösségektől. A lobbizás, a leendő szponzorokkal való tárgyalás sikere nagy részben azon is múlik, hogy érvekkel alá tudja-e támasztani a múzeum a másik félnek, hogy milyen előnyei származnak a múzeum támogatásából. Képzésünkön megtanítjuk, hogy miként kommunikáljunk hatékonyan egy üzleti vállalkozással, és milyen további lehetőségeink vannak még pótlólagos bevétel szerzésére.
Nem elég látszani, játszani is kell a neten – de hogyan lesz ebből látogató?
Ma már elvárás, hogy minden múzeumnak legyen weboldala. De vajon azt hányan tudják, hogy az internet segítségével hogyan lehet elérni, hogy több látogató jöjjön a múzeumba? Tudjuk, hogy sok múzeumnak szűkösek az anyagi lehetőségei, ezért azt is elmondjuk, hogyan lehet pénz nélkül növelni az internetes jelenlét hatékonyságát. Beavatjuk továbbá hallgatóinkat a közösségi média rejtelmeibe is, megtanítjuk őket microsite-ot készíteni, honlapot optimalizálni, és megmutatjuk, hogy a Prezi miként használható egy kevésbé korszerű honlap tartalmának érdekesebbé tételére. Szó lesz a virtuális kiállításokról, és új témaként napjaink korszerű képzési formája, az e-learning is megjelenik: a bemutatásán túl tippeket is adunk lehetséges múzeumi alkalmazásához.
2 az 1-ben – online kommunikáció önállóan is!
Idén először lehetőséget adunk arra, hogy a Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában képzés egyik modulja, a múzeumi online kommunikáció külön is elvégezhető legyen. Ezt a 2 napos tanfolyamot azoknak ajánljuk, akik szeretnének jobban belelátni az online kommunikáció világába, de nincs idejük, vagy lehetőségük a teljes 60 órás képzés elvégzésére. A részleteket keresse a MOKK honlapján!
Mindkét képzésre 2015. március 16-ig várjuk a jelentkezéseket!