Az ellopott toll, az elvesztett anya és egy elmaradt ebéd
Elmentem a MoMA-ba, és…
A New York-i Museum of Modern Art (MoMA) meglepő módszert eszelt ki, hogy a látogatói élményeket megszondázza.
Szeljak György |
2012-02-07 13:00 |
Örök probléma, hogy a múzeumok hogyan ismerhetik meg a látogatók véleményét.
Örök probléma, hogy a látogatók hogyan mondhatják el véleményüket, miután a kijárati ajtó felé közeledve eltűnnek végre a bizalmatlan teremőrök vagy a kamerák árgus tekintete elől.
Van, aki oldalakat ír akkurátusan a kiállítás végén lévő vendégkönyvbe, van, aki csak egy bizarr rajzot, egy rövid megjegyzést vagy az aláírását hagyja emlékül. A „twitter generáció” esetében pedig a kreatív tömörség lassan műfaji előírássá válik.
A New York-i Museum of Modern Art (MoMA) egyik projektje főként nekik kínálta fel a véleménynyilvánítás egyszerű, de ötletes módját. Egy papírkártya tetejére felírták: Elmentem a MoMA-ba, és …, majd megkérték a látogatókat, hogy fejezzék be a mondatot. A válaszok annyira izgalmasak lettek, hogy azokat felrakták a múzeum honlapjára, ahol már több mint tízezer vélemény közül válogathat az olvasó. Sőt, a múzeum arra ösztönzi a honlap látogatóit, hogy térjenek be hozzájuk, és mondják el vagy rajzolják le a saját MoMA élményüket.
Néhány gyöngyszem:
„Elmentem a MoMA-ba, és elcsodálkoztam, hogy az én alkotásaim nincsenek kint a falakon.”
„Elmentem a MoMA-ba, és elloptam egy tollat (bocs). Talán nem is csak egyet.”
„Elmentem a MoMA-ba, és most már művész vagyok.”
„Elmentem a MoMA-ba, és láttam, amint a turisták a képeket és egymást fényképezik.”
„Elmentem a MoMA-ba, és elvesztettem az anyámat.”
„Elmentem a MoMA-ba, és vártam, hogy valaki meghívjon ebédelni. Még nem késő…”