Museo Mental Workshop

JELENTKEZÉS

A múzeumpedagógia felértékelődésével a múzeum a készségfejlesztés élményszerű helyszínévé alakult át. De mindez miként lehetséges?

Magyar Múzeumok Online 2016-04-15 12:44
Cikk küldése e-mail:

A múzeumok tevékenysége, társadalmi szerepe jelentősen átalakult az elmúlt évtizedekben, s ez magát a muzeológus szakmát is új kihívások elé állította. A nyitott, a társadalommal párbeszédet folytató oktató-nevelő múzeum koncepciója a muzeológusoktól is új szerepekben való megfelelést vár el.

 

A muzeológus a szerzeményezés során gyakran kerül kapcsolatba idős emberekkel. Az ajándékozás vagy a történetek mesélése révén maga az ajándékozó is gazdagszik, hiszen személyes tárgyainak és emlékeinek muzealizálásával a muzeológus a különlegesség élményét nyújtja neki. Ennek az alapjaiban véve segítő szerepnek a tudatos és empatikus átérzése magát a muzeológust is gazdagíthatja.

A múzeumpedagógia felértékelődésével a múzeum a készségfejlesztés élményszerű helyszínévé alakult át. Ez a kiállítást rendező muzeológustól is más szemléletet, saját tudományos szempontjainak relativizálását és a látogatók szempontjaival való azonosulást követel meg, olyan pedagógiai modell követését, amely elsődlegesen az interakcióra épít.

A tanulmányok, könyvek mellett elsősorban a kiállítás az, amellyel a muzeológus számot ad munkájáról. Amikor a muzeológusból kurátor lesz, hirtelen sokféle szakemberrel kell együttműködnie, munkájukat koordinálnia, egyeztetnie és egyezkednie, harcolnia és kompromisszumokat kötnie. Ezekben a döntési- és konfliktushelyzetekben a kutatókat jellemző készségek már nem nyújtanak támaszt.

A segítő szerep, a pedagógus szerep és a menedzseri – kurátor szerep része a muzeológus munkahelyi mindennapjainak, és ezen szerepek tudatos megélése hozzásegít ahhoz, hogy munkáját hivatásként élje meg és magasabb színvonalon végezze. Egynapos, ingyenes workshopunk a muzeológus szerepek azonosításával és megélésével segítséget nyújt a munkavégzés során felmerülő nehézségek kezelésében és az önismeret fejlesztése révén hozzásegít a szakmai identitás megerősödéséhez is.

 

A workshopot vezeti: Mészáros Balázs, Németh Szandra és Sziray Zsófia

Időpont: 2016. április 23. szombat, 9.00-16.00

Helyszín: Pénzügyőr- és Adózástörténeti Múzeum 1063 Budapest, Munkácsy Mihály u. 19/b.

Jelentkezés: Mészáros Balázs / meszibal@gmail.com / 30-251-7710

Max. létszám: 8 fő

Beszéljünk örökségül!

PROGRAMAJÁNLÓ

„Az interpretáció feladata, hogy a hely nyelvét élményszerűen lefordítsa, ne pedig tanítsa. Az interpretátorok nem azt akarják, hogy a látogató hazavigye magával a hely nyelvét, hanem, hogy azzal az érzéssel...

2016. április 04. Berecz Zsuzsa

Formabontás a Néprajziban

Előzetes

Mi a kapcsolat egy 19. századi, finoman megmunkált bőr nyereg és egy fröccsöntött játékmotor között? A kérdés nem légből kapott, válasz a Néprajzi Múzeumban.

2013. február 02. Magyar Múzeumok Online

Ami még eddig nem volt: Pre Panel Projekt

Múzeumpedagógiai programok Óbudán

Lakótelepi kultúra a kápolnában, közjó és állami propaganda, épített környezet és tervezői látásmód. Mindez múzeumpedagógiával karöltve.

2011. december 12. Koncz Kinga - Sziray Zsófia
 
Az Erimtan Múzeum Ankarában
 
Baselitz. Újrajátszott múlt
    Muzeumok.hu Rss betöltése...